Toimintakertomus

TOIMINTAKERTOMUS 2014

YLEISTÄ

Kulunut vuosi oli taloudellisesti tyydyttävä. Yhdistyksen taloudellinen tila on kuitenkin erittäin hyvä.

Vuoden aikana järjestettiin kahdet ajokokeet.

Mehtäkoera 2014 järjestettiin perinteisesti yhdessä Pohjois-Savon Ajokoirayhdistyksen kanssa.

HALLINTO

Hallituksen jäsenet vuonna 2014 olivat puheenjohtaja Raimo Hartikainen, varapuheenjohtaja Marko Keinänen, sihteeri ja rahastonhoitaja Ismo Pekkonen, Tero Honkanen, Taina Rissanen, Timo Leskinen ja Jouko Miettinen.

Toiminnantarkastajina olivat Eila Nissinen ja Matti Kolehmainen.

Tilinpäätöksen teki Toivo Silmärinen.

TOIMIKUNNAT JA EDUSTUKSET

Mehtäkoera 2014 näyttelytoimikuntaan kuuluivat Raimo Hartikainen, Marko Keinänen ja Ismo Pekkonen. Työvaliokuntaan kuuluivat kaikki hallituksen jäsenet.

SBJ:n ja Pohjois-Savon Kennelpiirin vuosikokouksissa yhdistystä edusti Raimo Hartikainen.

KOKOUKSET

Sääntömääräinen vuosikokous pidettiin 26.2.2014 Hotelli Iso-Valkeisella Kuopiossa. Läsnä oli 29 yhdistyksen jäsentä.

Hallitus kokoontui kaksi (2) kertaa. Mehtäkoera 2014 toimikunta kokoontui (3) kertaa.

JÄSENISTÖ

Jäsenmäärä 31.12.2014 oli 105 kpl, joista perhejäseniä 26 kpl , ainaisjäseniä 7 kpl ja kunniajäseniä 3 kpl. Lisäystä edelliseen vuoteen 2 kpl.

VIRKISTYSTOIMINTA

Kesäpäivät pidettiin 26.7.2014 Taina Rissasen ja Jari Ruotsalaisen vieraina Lapinlahden Onkilahdella.

KOULUTUS

Palkintotuomarikoulutus hoidettiin perinteisesti yhdessä Pohjois-Savon Ajokoirayhdistyksen kanssa.

Kouluttajina tomivat Markku Ström ja Ismo Pekkonen. Uusia palkintotuomareita pätevöitiin kaksi(2).

KOTISIVUT

Kotisivuja on kehitetty ja päivitetty niin, että ne palvelisivat jäsenistöä parhaalla mahdollisella tavalla. Sivuilta löytyy ajankohtaiset asiat kuten koulutukset, koekalenteri, tulokset sekä myös yleisiä asioita, jotka liittyvät kenneltoimintaan.

Sivuja ylläpitää ja päivittää Iiris Leskinen.

TIEDOTUS

Jäsentiedotteita lähetettiin kaksi (2). Ajankohtaisista asioista tiedotettiin myös kotisivuilla.

PALKITSEMISET 2014

Menestynein koira: Oskar-Rannan Tiku om. Veikko Hynninen

Parhaat tulokset: Papinniemen Haakon 151,92 p. om. Raimo Kainulainen

Paras tulos: Papinniemen Haakon 88,92p. om . Raimo Kainulainen

Valiot:

KVA: -ei ollu

MVA: – ei ollut

Ajovoittaja pytty: -ei jaettu

Paras nuori koira: Konttikuusen Tico om . Veli-Matti Suortti

Parhaat näyttelytulokset: Punapihlajan Ceri 14.25p. om. Merja ja Tuomas Korhonen

Aktiivisin tuomari: Erkki Rytkönen

Aktiivisin perhe: Taina Rissanen ja Jari Ruotsalainen

HUOMIONOSOITUKSET

SBJ myönsi Erkki Rytköselle kultaisen ansiomerkin pitkäaikaiseta työstä beaglen hyväksi.

Pohjois-Savon Kennelpiiri myönsi Ismo Pekkoselle kultaisen ansiomerkin ja SAJ:n hopeisen palkintotuomarimerkin.

NÄYTTELYTOIMINTA

Mehtäkoera 2014 järjestettiin yhdessä Pohjois-Savon Ajokoirayhdistyksen kanssa 24.5.2014 Punttisilimässä. Näyttelyyn osallistui ennätykselliset 399 koiraa. Näyttelyn järjestelyt onnistuivat erinomaisesti.

KOETOIMINTA

Osallistuttiin Kainuu – Pohjois-Savo maakuntaotteluun 14.9.2014 Kajaanissa. Otteluun osallistuivat Huuhkajan Eka 67,29 p. om. Heikki Tissari Iisalmi, Konttikuusen Tico 34,83 p. om. Veli-Matti Suortti Iisalmi ja Koti-Metsän Aamu Usva 34,17 p. om. Taina Rissanen ja Jari Ruotsalainen Lapinlahti. Pohjois-Savo voitti ottelun pistein 136,29 – 93,00 . Ottelun ulkopuolella Raimo Kainulaisen Papinniemen Haakon ajoi tuloksen 49,79 p.

PM-koe pidettiin 21.9.2104 Varkaudessa. Järjestelyistä vastasi Varkauden Seudun Kennelkerho. Ylituomariksi oli kutsuttu Olavi Malmberg Juvalta. Ensimmäistä kertaa järjestettiin myös nettiseuranta, josta saatiin hyvää palautetta. Seurannan järjesti Tero Honkanen.

Kokeeseen osallistui kymmenen (10) koiraa. Piirinmestaruuden voitti Veikko Hynnisen omistama Oskar-Rannan Tiku 44,96 p. Mestaruus oli Tikun neljäs.

Idänlohko käytiin 25.10.2014 Kontiolahdella. Kokeeseen osallistuivat PM 2014 Oskar-Rannan Tiku 64,29 p. Sijoitus kuudes ja om. Veikko Hynninen. Konttikuusen Taneli 45,17 pisteellä ollen yhdestoista (11.), om. Marko Keinänen ja Kotimetsän Bella 29,00 pisteellä sijoittuen neljänneksitoista (14.). Omistajat Taina Rissanen ja Jari Ruotsalainen.

Kahdenviikon koe pidettiin Kuopiossa 1 – 14.12.2014 Kuopiossa. Kokeen ylituomari tehtävät hoiti perinteisesti Juha Hyvönen.

Kokeeseen osallistui viisi (5) beaglea ja seitsemän (7) suomenajokoiraa.

Kokeessa kilpailtiin myös yhdistyksen mestaruudesta, jonka voitti Papinniemen Haakon erinomaisella tuloksella 88,92. Haakonin omistaa Raimo Kainulainen.

Vuoden 2014 koetilastot:

Beagleja osallistui 17:ään kokeeseen. Koiria kokeissa 22 kappaletta, joilla yhteensä 33 koesuoritusta. ( 2013 31 koiraa ja 41 koesuoritusta).

Palkitsemisprosentti 45,45%, vuonna 2013 60,98 %.

1-tuloksia 9 kpl ( 2013 15 kpl)

2-tuloksia 2 kpl (2013 4 kpl)

3-tuloksia 4 kpl (2013 6 kpl)

0-tuloksia 14 kpl (2013 15 kpl)