Toimintakertomus

TOIMINTAKERTOMUS 2017

YLEISTÄ

Kulunut vuosi oli taloudellisesti reilusti tappiollinen. Yhdistyksen taloudellinen tila on kuitenkin hyvä.

Vuoden aikana järjestettiin kahdet (2) ajokokeet.

Mehtäkoera 2017 järjestettiin yhdessä Pohjois-Savon Ajokoira Yhdistyksen kanssa.

Perinteiset kesäpäivät järjestettiin Kuopiossa.

Osallistuttiin kennelpiirin ajavienkoirien jaoston toimintaan.

HALLINTO

Hallituksen jäsenet vuonna 2017 olivat puheenjohtaja Raimo Hartikainen, varapuheenjohtaja Marko Keinänen, sihteeri ja rahastonhoitaja Ismo Pekkonen, muut jäsenet Tanja Pihtola, Esa Hynninen, Timo Leskinen ja Jouko Miettinen.

Toiminnantarkastajina olivat Eila Nissinen ja Matti Kolehmainen.

TOIMIKUNNAT JA EDUSTUKSET

Mehtäkoera 2017 näyttelytoimikuntaan kuuluivat Raimo Hartikainen, Marko Keinänen ja Ismo Pekkonen.

SBJ:n ja Pohjois-Savon Kennelpiirin vuosikokous edustajina olivat Raimo Hartikainen ja Marko Keinänen.

Kennelpiirien ajavienkoirien jaostoon kuuluivat Raimo Hartikainen ja  Marko Keinänen.

KOKOUKSET

Sääntömääräinen vuosikokous pidettiin 2.3.2017 Hotelli Iso-Valkeisella. Läsnä oli 16 yhdistyksen jäsentä.

Hallitus kokoontui kaksi (2) kertaa.

Mehtäkoera 2017 toimikunta kokoontui kaksi (2) kertaa.

Ajavien koirien jaoston kokouksia pidettiin yksi (1.)

JÄSENISTÖ

Jäsenmäärä 31.12.2017 oli 121 kpl. Näistä ainaisjäseniä 7 kpl ja kunniajäseniä 3 kpl. Lisäystä edelliseen vuoteen 8 kpl.

VIRKISTYSTOIMINTA

Kesäpäivät pidettiin 16.7.2017 Kuopiossa Kallavesiristeilyn merkeissä Koski-laivalla. Osanottajia oli kolmekymmentäyhdeksän(39)

KOULUTUS

Osallistuttiin Pohjois-Savon Ajokoirayhdistyksen järjestämiin palkintotuomarikoulutuksiin.

KOTISIVUT

Kotisivujen kehitys ja päivittäminen jatkui. Pyrittiin tekemään sivuista entistä paremmat niin , että ne palvelisivat jäsenistöä parhaalla mahdollisella tavalla. Sivuilta löytyy ajankohtaiset asiat, tulokset sekä yleisiä asioita, jotka liittyvät kenneltoimintaan. Sivuja ylläpitivät ja päivittivät Timo Leskinen ja Marko Keinänen.

TIEDOTUS

Tiedotteita lähetettiin jäsenistölle kolme (3). Ajankohtaisista asioista tiedotettiin myös kotisivuilla.

PALKITSEMISET 2017

Menestynein koira : Papinniemen Haakon

Parhaat tulokset :Papinnimen Haakon 195,17p

Paras tulos:Papinniemen Haakon 86,21p

Valiot:

KVA: –

MVA: –

Ajovoittaja pytty: Papinniemen Haakon

Parhaat näyttelytulokset: Punapihlajan Hugi 14,25p

Paras nuorikoira: Ponu

Aktiivisin tuomari: Raimo Hartikainen

NÄYTTELYTOIMINTA

Mehtäkoera 2017 järjestettiin 20.5.2017 yhdessä Pohjois-Savon Ajokoirayhdistyksen kanssa Punttisilimässä. Näyttelyyn osallistui 313 koiraa. Näyttelyn järjestelyt onnistuivat hyvin.

KOETOIMINTA

PM-koe pidettiin 7.10.2017 Tervossa. Järjestelyvastuun kantoi Talluskylän Riistaveikot.Ylituomarina Lea Tuovinen .Kokeeseen osallistui seitsemän (7) koiraa.Piirinmestaruuden voitti Konttikuusen Taneli tuloksella Beaj 1 70,79p om. Marko Keinänen ,Varpaisjärvi.

Idänlohkoon 4.11.2017 Anjala osallistuivat Papinniemen Haakon om. Raimo Kainulainen Varpaisjärvi sijoitus 2. tuloksella  65,55p. Rambo sijoitus 4. tuloksella 45,79p. om. Ari Malvila Siilinjärvi ja Konttikuusen Taneli sijoitus 13. om. Marko Keinänen, Varpaisjärvi.

Ajovoittaja 2017 otteluun Rovaniemellä osallistuivat Papinniemen Haakon om. Raimo Kainulainen, Varpaisjärvi  tulos 129,92p ja sijoitus 1.(AJOVOITTAJA 2017). Rambo om Ari Malvila tulos 50,79p. sijoitus 5.

Naisten Ajovoittaja NAV 2017osallistui Ponu om. Harri Räbinä koiran kujettajana Roosa Räbinä tulos 24,13p sijoitus 8.

Maakuntaotteluun Pohjois-Savo – Kainuu Varpaisjärvellä 30.9.2017, osallistuivat Ponu 47,08p

1. Harri Räbinä Kuopio.Hely 41,83 om. Hannes Hyvönen ja Anne Tamminen Lapinlahti.

Harringan Kalla 28,58p om. Birgitta Kinnunen Kuopio. Ottelun voitto Pohjois-Savoon pistein 117,49p. – 74,38p.

Yhdistyksen mestaruuskoe 3.12.2017 jouduttiin perumaan keliolosuhteiden vuoksi.

KOETILASTOT 2017

Kokeisiin osallistui 18  koiraa, joilla oli yhteensä   20  koesuoritusta.

Palkitsemisprosentti     40,00%           (  2016 72,72 )

1-tuloksia         5  kpl                                (  2016 9 kpl)

2-tuloksia     1  kpl                                  ( 2016 3 kpl)

3-tuloksia      2  kpl                               (2016  4 kpl)

0-tuloksia    12 kpl                             ( 2016  5kpl)

Luopui          0 kpl                             (2016  6  kpl)

Suljettu           0 kpl                       ( 2016 0 kpl)

HALLITUS

——————————————————————————————-

OIKAISU

PARHAAT NÄYTTELYTULOKSET 2017

Ym. kilpailun tulosten laskennassa sattui virhe ja tulokset laskettiin väärin.

Vuosikokouksessa 7.3.2018 ilmoitettiin kilpailun voittajaksi Konttikuusen Kamu tuloksella 15.00 p.

Tulokset tarkastettiin ja laskettiin uudelleen hallituksen kokouksessa 22.3.2018.

Parhaat näyttelytulokset 2017 tarkastettu laskentatulos:

Punapihlajan Hugi 14.25 p om. Tiina Pitkänen Ja Markus Koskinen

Konttikuusen Kamu 6.00 p om. Taina Rissanen, Jari Ruotsalainen ja Erkki Rytkönen.

Asia käsiteltiin hallituksen kokouksen työjärjestyksen 13. kohdassa.

Hallitus oikaisi tuloksen ja totesi vuoden 2017 Parhaat näyttelytulokset kilpailun voittajaksi Punapihlajan Hugin tuloksella 14.25 p.

Hallitus pahoittelee tapahtunutta virhettä ja siitä asianosaisille aiheutunutta mielipahaa.

Hallituksen puolesta

Ismo Pekkonen

Yhdistyksen sihteeri

—————————————————————————————

TOIMINTAKERTOMUS 2014

YLEISTÄ

Kulunut vuosi oli taloudellisesti tyydyttävä. Yhdistyksen taloudellinen tila on kuitenkin erittäin hyvä.

Vuoden aikana järjestettiin kahdet ajokokeet.

Mehtäkoera 2014 järjestettiin perinteisesti yhdessä Pohjois-Savon Ajokoirayhdistyksen kanssa.

HALLINTO

Hallituksen jäsenet vuonna 2014 olivat puheenjohtaja Raimo Hartikainen, varapuheenjohtaja Marko Keinänen, sihteeri ja rahastonhoitaja Ismo Pekkonen, Tero Honkanen, Taina Rissanen, Timo Leskinen ja Jouko Miettinen.

Toiminnantarkastajina olivat Eila Nissinen ja Matti Kolehmainen.

Tilinpäätöksen teki Toivo Silmärinen.

TOIMIKUNNAT JA EDUSTUKSET

Mehtäkoera 2014 näyttelytoimikuntaan kuuluivat Raimo Hartikainen, Marko Keinänen ja Ismo Pekkonen. Työvaliokuntaan kuuluivat kaikki hallituksen jäsenet.

SBJ:n ja Pohjois-Savon Kennelpiirin vuosikokouksissa yhdistystä edusti Raimo Hartikainen.

KOKOUKSET

Sääntömääräinen vuosikokous pidettiin 26.2.2014 Hotelli Iso-Valkeisella Kuopiossa. Läsnä oli 29 yhdistyksen jäsentä.

Hallitus kokoontui kaksi (2) kertaa. Mehtäkoera 2014 toimikunta kokoontui (3) kertaa.

JÄSENISTÖ

Jäsenmäärä 31.12.2014 oli 105 kpl, joista perhejäseniä 26 kpl , ainaisjäseniä 7 kpl ja kunniajäseniä 3 kpl. Lisäystä edelliseen vuoteen 2 kpl.

VIRKISTYSTOIMINTA

Kesäpäivät pidettiin 26.7.2014 Taina Rissasen ja Jari Ruotsalaisen vieraina Lapinlahden Onkilahdella.

KOULUTUS

Palkintotuomarikoulutus hoidettiin perinteisesti yhdessä Pohjois-Savon Ajokoirayhdistyksen kanssa.

Kouluttajina tomivat Markku Ström ja Ismo Pekkonen. Uusia palkintotuomareita pätevöitiin kaksi(2).

KOTISIVUT

Kotisivuja on kehitetty ja päivitetty niin, että ne palvelisivat jäsenistöä parhaalla mahdollisella tavalla. Sivuilta löytyy ajankohtaiset asiat kuten koulutukset, koekalenteri, tulokset sekä myös yleisiä asioita, jotka liittyvät kenneltoimintaan.

Sivuja ylläpitää ja päivittää Iiris Leskinen.

TIEDOTUS

Jäsentiedotteita lähetettiin kaksi (2). Ajankohtaisista asioista tiedotettiin myös kotisivuilla.

PALKITSEMISET 2014

Menestynein koira: Oskar-Rannan Tiku om. Veikko Hynninen

Parhaat tulokset: Papinniemen Haakon 151,92 p. om. Raimo Kainulainen

Paras tulos: Papinniemen Haakon 88,92p. om . Raimo Kainulainen

Valiot:

KVA: -ei ollu

MVA: – ei ollut

Ajovoittaja pytty: -ei jaettu

Paras nuori koira: Konttikuusen Tico om . Veli-Matti Suortti

Parhaat näyttelytulokset: Punapihlajan Ceri 14.25p. om. Merja ja Tuomas Korhonen

Aktiivisin tuomari: Erkki Rytkönen

Aktiivisin perhe: Taina Rissanen ja Jari Ruotsalainen

HUOMIONOSOITUKSET

SBJ myönsi Erkki Rytköselle kultaisen ansiomerkin pitkäaikaiseta työstä beaglen hyväksi.

Pohjois-Savon Kennelpiiri myönsi Ismo Pekkoselle kultaisen ansiomerkin ja SAJ:n hopeisen palkintotuomarimerkin.

NÄYTTELYTOIMINTA

Mehtäkoera 2014 järjestettiin yhdessä Pohjois-Savon Ajokoirayhdistyksen kanssa 24.5.2014 Punttisilimässä. Näyttelyyn osallistui ennätykselliset 399 koiraa. Näyttelyn järjestelyt onnistuivat erinomaisesti.

KOETOIMINTA

Osallistuttiin Kainuu – Pohjois-Savo maakuntaotteluun 14.9.2014 Kajaanissa. Otteluun osallistuivat Huuhkajan Eka 67,29 p. om. Heikki Tissari Iisalmi, Konttikuusen Tico 34,83 p. om. Veli-Matti Suortti Iisalmi ja Koti-Metsän Aamu Usva 34,17 p. om. Taina Rissanen ja Jari Ruotsalainen Lapinlahti. Pohjois-Savo voitti ottelun pistein 136,29 – 93,00 . Ottelun ulkopuolella Raimo Kainulaisen Papinniemen Haakon ajoi tuloksen 49,79 p.

PM-koe pidettiin 21.9.2104 Varkaudessa. Järjestelyistä vastasi Varkauden Seudun Kennelkerho. Ylituomariksi oli kutsuttu Olavi Malmberg Juvalta. Ensimmäistä kertaa järjestettiin myös nettiseuranta, josta saatiin hyvää palautetta. Seurannan järjesti Tero Honkanen.

Kokeeseen osallistui kymmenen (10) koiraa. Piirinmestaruuden voitti Veikko Hynnisen omistama Oskar-Rannan Tiku 44,96 p. Mestaruus oli Tikun neljäs.

Idänlohko käytiin 25.10.2014 Kontiolahdella. Kokeeseen osallistuivat PM 2014 Oskar-Rannan Tiku 64,29 p. Sijoitus kuudes ja om. Veikko Hynninen. Konttikuusen Taneli 45,17 pisteellä ollen yhdestoista (11.), om. Marko Keinänen ja Kotimetsän Bella 29,00 pisteellä sijoittuen neljänneksitoista (14.). Omistajat Taina Rissanen ja Jari Ruotsalainen.

Kahdenviikon koe pidettiin Kuopiossa 1 – 14.12.2014 Kuopiossa. Kokeen ylituomari tehtävät hoiti perinteisesti Juha Hyvönen.

Kokeeseen osallistui viisi (5) beaglea ja seitsemän (7) suomenajokoiraa.

Kokeessa kilpailtiin myös yhdistyksen mestaruudesta, jonka voitti Papinniemen Haakon erinomaisella tuloksella 88,92. Haakonin omistaa Raimo Kainulainen.

Vuoden 2014 koetilastot:

Beagleja osallistui 17:ään kokeeseen. Koiria kokeissa 22 kappaletta, joilla yhteensä 33 koesuoritusta. ( 2013 31 koiraa ja 41 koesuoritusta).

Palkitsemisprosentti 45,45%, vuonna 2013 60,98 %.

1-tuloksia 9 kpl ( 2013 15 kpl)

2-tuloksia 2 kpl (2013 4 kpl)

3-tuloksia 4 kpl (2013 6 kpl)

0-tuloksia 14 kpl (2013 15 kpl)