ARKISTO 2013

POHJOIS-SAVON BEAGLEYHDITYS RY

TOIMINTAKERTOMUS VUODELTA 2013

YLEISTÄ

Kulunut vuosi oli taloudellisesti erittäin hyvä. Reilusti positiivinen tulos johtuu Ajovoittajaottelu2012 voiton tilittämisestä yhdistyksen tilille sekä hyvin menneen Mehtäkoera näyttelyn tuloksesta. Yhdistyksen taloudellinen tila on erittäin vakaalla pohjalla.

Vuoden aikana järjestettiin kolmet ajokokeet. Järjestettiin yleinen näyttelykoulutustilaisuus kaikille halukkaille.

Mehtäkoera 2013 näyttely järjestettiin yhdessä Pohjois-Savon Ajokoirayhdistyksen kanssa.

HALLINTO

Hallituksen jäsenet vuonna 2013 olivat puheenjohtaja Raimo Hartikainen, varapuheenjohtaja Marko Keinänen, sihteeri ja rahastonhoitaja Ismo Pekkonen, Anssi Hattunen, Taina Rissanen,

Timo Leskinen ja Jouko Miettinen.Toiminnantarkastajina olivat Eila Nissinen ja Matti Kolehmainen.Tilinpäätöksen teki Toivo Silmärinen.

TOIMIKUNNAT JA EDUSTUKSET

Mehtäkoera 2013 näyttelytoimikunnassa yhdistystä edustivat Raimo Hartikainen ja Ismo Pekkonen.Työvaliokuntaan kuuluivat hallituksen jäsenet.

SBJ:n ja Pohjois – Savon Kennelpiirin vuosikokous edustajina olivat Taina Rissanen ja Raimo Hartikainen.

Eurooppa Cup toimikuntaan kuuluivat Raimo Hartikainen, Marko Keinänen ja Ismo Pekkonen

KOKOUKSET

Sääntömääräinen vuosikokous pidettiin 25.2.2013 Hotelli Iso-Valkeisella Kuopiossa. Läsnä oli 24 yhdistyksen jäsentä. Hallitus kokoontui kolme (3) kertaa. Mehtäkoera 2013 toimikunta kokoontui kaksi (2) kertaa. Eurooppa Cup toimikunta kokoontui neljä (4) kertaa.

JÄSENISTÖ

Jäsenmäärä 31.12.2013 oli 103 kpl. Lisäystä edelliseen vuoteen 13 kpl.

VIRKISTYSTOIMINTA

Perinteiset kesäpäivät pidettiin 27.7.2013 Syvärin rannalla Varpaisjärvellä Hannes Hyvösen ja Anne Tammisen vieraina.

Paikalle oli saapunut 21 yhdistyksen jäsentä ja heillä oli mukana 8 beaglea ja yksi venäjänajokoira.Kesän yksi lämpimimmistä ja aurinkoisimmista päivistä suosi tapahtumaa. Savolainen perinneruoka, rantakala maistui jälleen kerran, kuin myös grillimakkarat.

Osallistujien kesken käytiin tietovisa rastipolun merkeissä. Parhaiten vastaukset tiesivat tasapistein 7 oikein Taina Rissanen ja Juha Ruotsalainen. Tietokisa kysymykset löytyivät myös kotisivuilta.

KOULUTUS

Palkintotuomarikoulutus hoidettiin yhdessä suomen ajokoirien kanssa. Kouluttajina toimivat Ismo Pekkonen ja Markku Ström.Uusia palkintotuomareita saatiin kolme (3).

Näyttelykoulutustilaisuus pidettiin 20.4.2013. Tilaisuuteen osallistui 10 koirakkoa. Kouluttajana toimi Taina Rissanen.

KOTISIVUT

Ulkoasultaan uudistetut kotisivut löytyvät osoitteesta www.ps-beagleyhdistys.net. Sivuja ylläpitää ja päivittää Iiris Leskinen.Sivuilta löytyy ajankohtaiset asiat kuten koekalenteri, koetuloksia yms.

Sivujen sisältöä pyritään kehittämään niin, että ne palvelevat jäsenistöä mahdollisimman hyvin.

TIEDOTUS

Jäsentiedotteita lähetettiin kolme (3) kappaletta. Ajankohtaisista asioista tiedotettiin myös

kotisivuilla.

PALKITSEMISET 2013

Menestynein koira:Konttikuusen Kamu om. Taina Rissanen, Jari Ruotsalainen ja Erkki Rytkönen

Paras tulos:Konttikuusen Kamu 84,75 p.

Parhaat tulokset:Konttikuusen Kamu 234,00 p.

Valiot:

KVA: Konttikuusen Kamu om. Taina Rissanen,Jari Ruotsalainen ja Erkki Rytkönen , Myllytuvan Reino om. Juhani Kärkkäinen

MVA: Konttikuusen Kamu om. Taina Rissanen,Jari Ruotsalainen ja Erkki Rytkönen

Ajovoittaja pytty: Konttikuusen Kamu om. Taina Rissanen,Jari Ruotsalainen ja Erkki Rytkönen

Paras nuorikoira:Papinniemen Haakon 73,71p. om. Raimo Kainulainen

Parhaat näyttelytulokset:Top Attraction`s More Than A Friend(Luca) 29,45 p .om. Merja ja Tuomas Korhonen

Aktiivisin tuomari:Anne Tamminen

Aktiivisin perhe:Anne Tamminen ja Hannes Hyvönen

NÄYTTELYTOIMINTA

Mehtäkoera 2013 järjestettiin yhdessä Pohjois-Savon Ajokoirayhdistyksen kanssa 18.5.2013.

Näyttelyyn osallistui 315 koiraa.Järjestelyt onnistuivat hyvin.

KOETOIMINTA

Järjestettiin ystävyysottelut Kainuu- Pohjois-Savo sekä Pohjois-Karjala – Suur-Savo – Kymi-Pohjois-Savo Kaavilla 14.9.2013. Käytännön järjestelyistä kanssamme vastasi Koillis-Savon kennelkerho ja kokeen keskuspaikkana oli Raukkumaja. Ylituomarina toimi Matti Tolppanen Kaavilta.

Kainuu- Pohjois-Savo otteluun osallistuivat Kotimetsän Bella 15.96 p om. Taina Rissanen ja Jari Ruotsalainen, Huuhkajan Eka 26,13p om. Heikki Tissari ja Myllytuvan Reino 72.25 p om. Juhani Kärkkäinen. Ottelu voitettiin pistein 114,34 – 37,54.

Pohjois- Karjala – Suur-Savo – Kymi – Pohjois- Savo otteluun osallistuivat Helisalon Jane 45,71 om.Teuvo Laitinen ja Harringan Antares 72,92 om . Merja ja Ismo Pekkonen. Ottelun voitti Pohjois- Karjala pistein 124,04, Pohjois-Savo 118,63, Kymi 90,29 ja Suur – Savo 40.21.

PM-koe pidettiin 6.10.2013 Varpaisjärvellä.Ylituomarina Anne Vornanen Kristiinasta. Kokeeseen osallistui (9) yhdeksän koiraa. Piirinmestaruuden voitti Konttikuusen Kamu 84,75p om. Taina Rissanen,Jari Ruotsalainen ja Erkki Rytkönen.

Idänlohko kilpailtiin 19.10.2013 Mikkelissä. Kokeeseen osallistuivat PM2013 Konttikuuseen Kamu70,17 p. om. Taina Rissanen ja Erkki Rytkönen sijoitus kolmas, Oskar-Rannan Tiku 28,33 p. om. Veikko Hynninen sijoitus kymmenes ja Konttikuusen Taneli 1,00 p om. Marko Keinänen sijoitus neljästoista..

Ajovoittajaan16-17.11.2013 osallistui KVA Konttikuusen Kamu 70.75p om. Taina Rissanen,Jari Ruotsalainen ja Erkki Rytkönen sijoitus kolmastoista.

Kahden viikon koe pidettiin 1-14.12.2013 Kuopiossa. Ylituomarina oli Juha Hyvönen Riistavedeltä.Kokeeseen osallistui kuusi beaglea ja suomen ajokoiraa. Koe oli samalla yhdistyksen mestaruuskoe. Yhdistyksen mestaruuden voitti KVA&MVA Konttikuusen Kamu78,50p om. Taina Rissanen,Jari Ruotsalainen ja Erkki Rytkönen.

Eurooppa Cup järjestettiin yhdessä Pohjois-Savon Ajokoirayhdistyksen- Dreeverikerhon kanssa

20-21.9.2013 . Kokeeseen osallistui 14 koiraa. Ylituomarina kokeessa toimi Raimo Hartikainen.

Kokeen voitti Ruotsalainen dreeveri Slagstigens Qitty.

Vuoden 2013 koetilastot.

Beagleja osallistui 13:sta kokeeseen.Koiria kokeissa kävi 31 kappaletta joilla oli yhteensä 41 koesuoritusta .(2012 30 koiraa ja 45 koesuoritusta)

Palkitsemisprosentti oli 60,98 %, kun se vuonna 2012 oli 57,8%.

1-tuloksia 15 kpl ( 2012 17 kpl)

2-tuloksia 4 kpl ( 2012 6 kpl)

3-tuloksia 6 kpl (2012 3 kpl)

0-tuloksia 15 kpl (2012 14 kpl)